עבודה בלונדון

משהו אחר

העולם משתנה בקצב קבוע ובמיוחד עולם התקשורן. להלן סקירה קצרה על אמצעי תקשורת בין יבשתיים נוחים, ופשוטים וכמה כלים שיאשרו לכם גם לשמור על פרטיותכם

פתרון ממוחשב מאת גיל אבל
פנה אלי עורך המגזין. "כתבה על שימושים למחשב הייחודיים לקהל הקוראים שלנו..." הוא אמר. לך תסביר לו, שכשמנסים היום לכתוב על מחשבים, חצי מהקוראים רוצים לדעת איך בדיוק עושים גלישה אנונימית דרך פרוקסי, והחצי השני בכלל לא סגור על מה זה אי - מייל. חצי מבינים יותר מדי וחצי מפחדים להכניס בוהן לבריכה. אבל יאללה, נתחיל בבינוני, נכתוב בנקודות קצרות, ומי שלא נעול על הפינות - שישלח מייל, לא נשאיר פצועים בשטח.

נושא היום: "מי שטרח בשישי יאכל בשבת", מיועד למי שלא מתכנן לקחת איתו מחשב נייד. באינטרנט גולשים, מתקשרים ומורידים (אגב, בסדר הזה מבחינת כמות הזמן שמבלים מול המחשב), אבל כשעושים את זה אי-שם, בדרך כלל כל פעם על מחשב אחר, צריך להשקיע קצת מחשבה והכנה מראש כדי לשמור על הנוחיות הביתית.
מקלדת
אז זהו, שמחוץ לארץ הקודש אין בדרך כלל כאלו עם אותיות בעברית. אפשר להביא איתך אחת, ויש כאלו סקסיות, זרחניות, מתקפלות ונגד מים, אבל אז צריך לקנפג (ליצור קונפיגורציה, סט של הגדרות) את "חלונות" כדי ש"יכיר" עברית (ראה לינקים בתחתית העמוד*). אבל זה משתלם רק אם יש לך מחשב די קבוע לעבוד עליו, או צורך לכתוב הרבה בעברית. האופציות האחרות, במיוחד בשביל מיילים קצרים, הן סתם לכתוב באנגלית או בהיבריש (sheyihiye lach rak dvash, perach sheli) כמו כן, קיימות מקלדות וירטואליות (חפשו ברשת: "מקלדת וירטואלית"), אבל רק אם מוכרחים.
מועדפים
את הבלוג של דודה מלכה צריך לקרוא? ל- jdate נרשמנו? לג´ובניק צריך להיכנס? כתובות אינטרנט - מיותר לזכור?אז נכניס את כולן למועדפים בדפדפן. אבל הדפדפן נשאר במחשב, ואתם עוברים למחשב אחר. אז או שתיקחו את הדפדפן איתכם ממקום למקום, או שתשמרו את המועדפים באינטרנט ורק תזכרו איפה שמרתם אותם. בשביל לקחת איתכם את הדפדפן, אתם צריכים דיסק-און-קי כזה או אחר, ודפדפן שיותקן ויעבוד ממנו. כאשר מגיעים למחשב מחברים את הדיסק-און-קי, פותחים את הדפדפן שבדיסק-און-קי, עובדים לגמרי כרגיל והכל יישמר עליו. דפדפן שמתאים למשימה הוא ה-"portable firefox", ואותו, הסברים ועוד אפליקציות שהולכות אתכם ממחשב למחשב תמצאו ב- http://portableapps.com/ (אגב, הטריק הזה נפוץ מאוד בתעשייה, זה פשוט נוח בטירוף) אם אתם מעדיפים לשמור את המועדפים באינטרנט, אתרים כמוdak.co.il מספקים דרך לעשות זאת.
מייל
כשמדברים על מייל (אנחנו עוסקים בווב-מייל, ניהול הדוא"ל ברשת, ולא על המחשב האישי), יש חשיבות לגודל ולטכניקה. גודל: כמה מקום אחסון יש. טכניקה: מסנני דואר זבל, משלוח דואר קבוצתי, לוח שנה, בודק איות וכו´. לדעתי, במקום הראשון נמצא היום את גוגל, אשר עבר עיברות לאחרונה, עם שלושה ג´יגה שטח אחסון ושלל פונקציות עזר. כדאי לפתוח ישר שני חשבונות, אחד לשימוש אישי ביותר ושני שבו יהיו דברים שיתופיים, ושאת הסיסמא שלו תוכלו להעביר גם לאחרים
משהו קטן
את כל המסמכים החשובים (צילומי דרכון, רישיון נהיגה וכדו´) וכל הדברים שחובה לזכור (מספר טלפון של ההורים) שלחו לעצמכם במייל (ואל תמחקו את הפריט הזה!). לשחזור בעיתות חירום.
משהו בינוני
הרצת התוכנה "IE Privacy Keeper", שניתנת להורדה ללא תשלום, בסיום העבודה על המחשב תמחק את כל ההיסטוריה, קבצים זמניים, סיסמאות וכו´ שהכנסתם בזמן העבודה, אם באקספלורר או ב-"firefox". 
ומשהו גדול
בכל מקרה זכרו: מי שרוצה מאוד -יניח גם יניח את ידו על המיילים שלכם! לכן, לא זה המקום לדון בדברים מפלילים! נקודה.
מדברים ברשת
 "Google talk", "skype" ושלל תוכנות instant messaging מאפשרות שיחת קול רגילה בין שתי תוכנות מסוגן באמצעות האינטרנט, בעלות ההתחברות לאינטרנט בלבד. משום מה, יש החושבים שצריך איזה ידע מיוחד להתקנתן ולהפעלתן, אבל מניסוי שערכתי על אלה שמכונים "מנצנצי השעה 12" (אלה שכל מכשיר חשמלי אצלם בבית מנצנץ 12:00 כי אין להם מושג איך לכוון בו את השעה), אפילו הם מצליחים להתקין את התוכנות ולהשתמש בהן. צריך מיקרופון ואוזניות, ואת שם הצד השני, וזהו. כמובן שהתוכנה היא אמצעי טוב גם לשיחות בתוך העיר ולא רק לשיחות בין - לאומיות. המהדרין יוסיפו מצלמת רשת.
  http://users.tapuz.co.il/windows/win/articles.asp?id=56 http://support.nana.co.il/Article/?ArticleID=78750&sid=62 http://users.tapuz.co.il/windows/win/articles.asp?id=55

רוצה לעשות כסף בארה"ב?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות בארה"ב יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות