עבודה בלונדון

עבודה בחו"ל אחרי הקורונה

אין ספק שהקורונה טרפה את הקלפים ושינתה את העולם בכל-כך הרבה מובנים. דברים שהיינו רגילים אליהם הפכו להיות מוטלים בספק, כשאחד מהם הוא כל התחום של עבודה בחו"ל.

פעם זה היה חלק מהמסלול הטבעי של כל-כך הרבה צעירים ישראלים. גיוס לצה"ל > שחרור > עבודה בחו"ל. והיום? נכון לעכשיו, כשאנחנו נמצאים בלב ליבו של משבר הקורונה, כלום עדיין לא ברור. ומה לגבי ההמשך? איך תיראה העבודה בחו"ל אחרי שהקורונה תישכח או לפחות תדעך? שאלנו את המומחים שלנו וחזרנו עם שביב של אופטימיות.

מתכננים לטוס לעבוד בחו"ל אחרי הצבא? אל תוותרו על החלום אבל בהחלט התאזרו בסבלנות
הבטחנו לכם שביב של אופטימיות והנה אנחנו מקיימים: לפי כל התחזיות גם אם הקורונה לא תיעלם באופן מוחלט (לפחות עד שיימצא החיסון המתאים), אנחנו נלמד לחיות איתה ולצידה. זה אומר שעבודה בחו"ל עבור ישראלים תהיה רלוונטית כמו שהייתה בעבר. יכול להיות שזה לא יקרה ממש בקרוב, אבל זה עוד יקרה. אנחנו ממליצים לכם לחשב מסלול מחדש אבל בהחלט לא לוותר על החלום. מה הכוונה? אולי לתכנן לעבוד בחו"ל אחרי לימודי התואר במקום לפניהם? אולי לעשות את זה בחופשות הסמסטר? אולי להשתלב בינתיים בעבודה בארץ וכשהגבולות ייפתחו שוב אז לעשות את זה? יש  כל מיני אופציות ואין ספק שצריך להיות יצירתיים ושאין סיבה לוותר על החלום.

סוגי עבודות בחו"ל בעידן הקורונה - בחרו אותן בקפידה
עד הקורונה העבודה הפופולרית והמשתלמת ביותר עבור ישראלים בחו"ל הייתה עבודה בעגלות. מאז הקורונה כוחם של מרכזי הקניות ירד משמעותית בשל ההמלצה להימנע מהתקהלויות. זה אומר שעבודות של מכירות בחו"ל הפכו להיות משתלמות פחות ושאם אתם מתכננים לטוס לעבוד בחו"ל , כדאי שתבחנו גם סוגים אחרים של עבודות. מה למשל? עבודות במובינג (הובלות) שכן מעברי דירות ומשרדים יימשכו גם בעידן הקורונה. כך גם עבודות לישראלים בשירות לקוחות בחו"ל, עבודות בשיפוצים ובאבטחה בחו"ל. מומלץ לבחור עבודות "חיוניות" או כאלו שיהיה להן ביקוש גם אם יהיה גל נוסף של קורונה בעודכם בחו"ל.

מדינות שכדאי ולא כדאי לעבוד בהן אחרי הקורונה
דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא לאן טסים לעבוד. יש מדינות שגם התחלואה בהן גדולה במיוחד וגם הן נפגעו באופן מובהק מבחינה כלכלית. למדינות כאלה אולי כדאי שלא לנסוע גם כדי לא לסכן את בריאותכם, וגם על מנת שתוכלו להרוויח את הסכומים שכולם מדברים עליהם בעבודה בחו"ל. ברגע שייפתחו השמיים וניתן יהיה לטוס לעבוד בחו"ל כדאי לעשות בדיקה ולמפות את המדינות שבטוח וכדאי לעבוד בהן. לא נוכל להמליץ לכם עכשיו על המדינות כי נכון לרגע כתיבת שורות אלו, עבודה בחו"ל עדיין לא רלוונטית.

רוצה לעשות כסף בארה"ב?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות בארה"ב יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות