עבודה בלונדון

עבודה ללא אישור עבודה

על זה שעבודה בחו"ל היא הזדמנות לעשות הרבה כסף וליהנות מחוויה של פעם בחיים אין כל וויכוח. על כך שאפשר לעבוד ללא אישור עבודה הדעות חלוקות.

חלק יגידו לכם שהסיכון שווה את זה ושגם ככה הסיכויים שתיתפסו הם קטנים. שכולם עובדים בלי אישור ולא קרה להם שום דבר. שגם ככה אין סיכוי שתצליחו להוציא אישור עבודה חוקי אז עדיף לעשות מה שכולם עושים ולעבוד בלי אישור. החלק השני יגיד לכם שממש לא כדאי לעבוד ללא אישור עבודה. שהסכנות הן גדולות וממש לא שוות את זה, שעדיף שתעבדו במקום שאתם יכולים לעשות זאת באופן חוקי או שתעשו את המאמצים כדי להשיג אישור עבודה. אז מהי האמת? תראו, בסופו של דבר ההחלטה בידכם אבל לפני שאתם לוקחים אותה כדאי שתהיו מודעים לתוצאות ולהשלכות.

הדוד סם ממש לא מחבב עובדים לא חוקיים
הדוד סם ממש לא מחבב עובדים לא חוקיים

עבודה בחו"ל ללא אישור עבודה - משתלם להסתכן?
כשאתם בוחרים לעבוד ללא אישור עבודה אתם למעשה עוברים על החוק. כמעט בכל מדינה שאינה ישראל ושאתם לא אזרחים שלה, תצטרכו אישור עבודה על מנת לעבוד. בחלק מהמדינות יהיה קל יותר להשיג את האישור ובחלק אחר זה יהיה קשה  עד בלתי אפשרי. אין ספק שהרווחים מעבודה בחו"ל יכולים להיות גדולים בהרבה ממה שתגיעו אליו בארץ, אך האם זה משתלם להסתכן כך? אנחנו לא יכולים לתת על כך תשובה חד משמעית. מצד אחד ניתן לראות את כל מי שבחר לטוס לעבוד בלי אישור ונהנה ממשכורות גבוהות במיוחד ומשטרת ההגירה לא תפסה אותו. מצד שני אפשר לראות את אלו שנתפסו וקיבלו עונשים כבדים במיוחד. יכול להיות לכם מזל טוב או מזל רע, אבל לא תוכלו לדעת את זה מראש, מה שהופך את ההחלטה לקשה יותר.

עבודה לא חוקית בחו"ל - מה יכול לקרות לי?
אם תחליטו בכל זאת לקחת את הסיכון ולעבוד ללא אישור עבודה חשוב לפחות שתהיו מודעים לסכנות. בכל מדינה העונשים הם אחרים אך השורה התחתונה היא שמדובר בעבירה על החוק ובמידה ותיתפסו אתם צפויים לעונש. במדינות מסוימות "יסתפקו" בסילוקכם מהמדינה ובמתן חותמת שחורה בדרכון. חותמת זו תמנע מכם להיכנס למדינה למשך תקופה ארוכה במיוחד. במדינות אחרות העונשים עלולים להיות כבדים יותר ולכלול תקופות מאסר ממושכות. עכשיו מה שנותר לכם הוא לחשוב עם עצמכם האם אתם מוכנים לעונשים מסוג זה או מעדיפים להימנע מראש מהאפשרות הזו.

איך מוציאים אישור חוקי לעבודה בחו"ל?
הדרך שלכם להימנע מכל החששות והסכנות שבעבודה לא חוקית בחו"ל היא כמובן להוציא אישור עבודה שיאפשר לכם לעבוד בראש שקט וללא דאגות ממשטרת ההגירה. אז איך עושים את זה? במדינות מסוימות (קנדה למשל) זה יהיה פשוט וקל וכל מה שתצטרכו הוא למלא טפסים ולהגיש בקשה מיוחדת שסיכויים רבים שתתקבל. במדינות אחרות (ארצות הברית למשל) זה יהיה קשה עד בלתי אפשרי והסיכוי שתקבלו אישור הוא די אפסי. במדינות נוספות זה יתאפשר במקרים מסוימים כמו למשל אישורי עבודה לסטודנטים או מתן אישורי עבודה לתקופות קצרות (אוסטרליה או מדינות אירופה למשל). קודם כל בחרו את המדינה שאליה אתם רוצים לטוס ולאחר מכן בררו מה צריך לעשות כדי להוציא אישור עבודה חוקי. כמובן שבמדינה ואתם מחזיקים באזרחות נוספת ובוחרים לטוס לעבוד במדינה הזו, כל מה שנאמר כאן אינו תקף לגביכם ואתם נמנים על ברי המזל שיכולים לעבוד באופן חוקי.

רוצה לעשות כסף בארה"ב?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות בארה"ב יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות