עבודה בלונדון

לעבוד באנגליה

השתחררת מהצבא ופתאום אתה מגלה שלחיות עולה כסף, והרבה! אתה רוצה לשכור דירה ולקנות רכב, אבל ההוצאות קורעות לך את הכיס, וזה עוד לפני שהתחלת לחסוך כסף ללימודים, או לטיול, יש לך מענק שחרור, וזה נראה המון, אבל כשאתה באמת בודק - זה לא מספיק.
השתחררת מהצבא ופתאום אתה מגלה שלחיות עולה כסף, והרבה! אתה רוצה לשכור דירה ולקנות רכב, אבל ההוצאות קורעות לך את הכיס, וזה עוד לפני שהתחלת לחסוך כסף ללימודים, או לטיול, יש לך מענק שחרור, וזה נראה המון, אבל כשאתה באמת בודק - זה לא מספיק. גם למצוא עבודה זה לא כל כך פשוט. כשאתה משתחרר אתה מגלה שהשוק מוצף במחפשי עבודה. על כל משרה פנויה יש 20 מועמדים אם לא יותר, ולרובם יש יותר ניסיון ממך. גם אם מצאת עבודה, אתה מרוויח 3500 - 5500 ₪ בחודש. זה נראה הרבה, אבל נסה לשלם מזה על השכירות, והרכב, וכמה נשאר? כמה תחסוך? נכון, אפשר לגור אצל ההורים, לעבוד 10 שעות ביום, ולהרוויח 18 ₪ לשעה, אבל זה מה שבאמת תכננת??... ואז אתה שומע מחברים סיפורים על עבודה בחו"ל. בהתחלה אתה לא מתייחס, אבל הסיפורים ממשיכים לזרום. הסכומים נראים דמיוניים. אנשים מספרים שהם חסכו $4500 - $3500 בחודש. אתה מתחיל לפנטז על ההרפתקה: לגור באנגליה, לשבת בפאב אנגלי ולבחור משלושים סוגי בירה, לבלות במועדונים הכי חמים בלונדון ולהרוויח בפאונדים, שזה כפול מדולרים. שווה בדיקה. 
העבודה באנגליה מתבצעת בשתי דרכים עיקריות: בעמדות מכירה במרכזי קניות או במכירת תמונות מדלת לדלת. באנגליה, להבדיל מבמקומות אחרים, עובדים באופן חוקי בלבד, כך שאין צורך לפחד מפשיטות של משרד ההגירה.
קיימות מספר דרכים לעבוד באנגליה באופן חוקי. ככלל, מאזרחי ה-EEA האיחוד האירופי, לא נדרשת ויזה. חלק מבעלי האזרחויות האחרות רשאים לעבוד עם הוצאת ויזה מתאימה. ניתן לערוך בירור פשוט בשאלת התנאים לעבודה חוקית באנגליה באתר הממשלתי של ה-home office , משרד הפנים האנגלי, בכתובת: www.ukvisas.gov.uk. האתר ברור מאוד, ומאפשר בדיקת כל מקרה לגופו, ללא צורך להזדהות. אפשרות נוספת לעבודה באנגליה, למי שאינו בעל אזרחות כפולה, אין לו קרובים באנגליה, ואינו בעל מקצוע מבוקש, היא לשלב לימודים עם עבודה. סטודנט במוסד מוכר באנגליה רשאי, באופן חוקי, לעבוד. ניתן לבדוק באתר ה- home office אם מוסד הלימודים אליו אתה מעוניין להרשם הנו מוסד מוכר. ניתן להיעזר בעו"ד להוצאת הויזה, תמורת תשלום. מוסד מוכר או חברה רצינית יוכלו להפנות אותך לעו"ד שעוסק בכך. 
העבודה
העבודה במכירת תמונות מתבצעת מדלת לדלת. ההכנסות מהעבודה נוטות לחוסר יציבות: ניתן להרוויח בעבודה זו סכומים יפים, ולעיתים סכום גדול מאוד ברגע, אך יהיו גם ימים בהם לא תרוויח כלל. בתקופת החורף, מאוגוסט עד אפריל, קר וגשום, שעות האור קצרות מאוד, ובחושך האנגלים לא פותחים את הדלת. במרכזי המכירות תעסוק במכירה של מוצרים שונים (על פי רב קוסמטיקה, צעצועים או משקפי שמש). העבודה נמשכת כל השנה, אבל "העונה החמה" היא ממאי עד דצמבר. בתקופה זו, ההכנסה נעה בטווח שבין $150-$100 ליום, לבין $350-$250 ליום (לעובד טוב). ניתן לחסוך כ- 60% - 70% מהסכום, כך שניתן להגיע לחיסכון של $10,000 בתקופת עבודה של חצי שנה . השכר בקניונים מחושב בעמלות (אחוזים מהמכירות) הנעים בין 18% ל- 25%, בהתאם לקניון ולעונה בשנה. ככל שהמכירות יעלו, כך יעלו גם האחוזים. בימים הראשונים ניתנת בדרך כלל השלמה לשכר, עד ש"תיכנס לעניינים". במכירת תמונות תשלם לחברה סכום קבוע (כ- 60 - 40 פאונד) על כל מכירה, ואת ההפרש תשלשל לכיסך.  
שעות העבודה
בקניונים שעות העבודה הן מ-9:00 עד 17:30. במספר מצומצם של קניונים שעות העבודה ארוכות יותר, והתשלום בהתאם. במכירת תמונות שעות העבודה הן שעות האור.
כמה כסף עלי להביא איתי לאנגליה?
סכום של כ-200 -250 פאונד יספיק. צריך לממן את עלות המחייה (עד עשרה פאונד ליום), ולהותיר קצת כסף בצד. אין צורך לשלם דמי שכירות מראש. עלות השכירות כ- 65 - 50 פאונד לשבוע. חלק מהחברות הרציניות יחזירו לך את עלות כרטיס הטיסה לאחר עונה בחברה, ולעובדים מנוסים אפילו יממנו את הכרטיס מראש. 
טלפון נייד
תוכל לקחת איתך את הטלפון הנייד מהארץ, או לקנות סים קארד עם מספר מקומי, בעלות של 5 פאונד.  
טיפול רפואי
שירותי קופת החולים באנגליה מודרניים, וניתנים חינם גם לזרים. עם זאת, מומלץ לרכוש מראש ביטוח רפואי לחו"ל, בעלות שאינה גבוהה.   מידע נוסף ניתן למצוא בשפע באתר ג´ובניק. אם אתה ידידותי, ואוהב מכירות, בשישה חודשי עבודה באנגליה תוכל לחסוך $10,000 ויותר, לשפר את האנגלית, ולצאת להרפתקה מדהימה.
נכתב על ידי עידו מחברת Promarket אנגליה.

רוצה לעשות כסף באירופה?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות באירופה יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות