עבודה בלונדון

זכויות עובדים בעבודה בחו"ל

אמנם לא קרן השתלמות או קרן פנסיה בהכרח, אבל ימי מחלה, חופשות לידה, ואפילו פיצויים במקרים נדירים - ניתן להשיג ואף לדרוש כחלק מהעסקה חוקית של ישראלים בחו

לא פעם ישראלים לא מודעים לזכויות כעובדים בעבודה בחו"ל המגיעים להם, ולכן יש לא מעט מעסיקים המנצלים זאת.

נסו לברר עם המעסיק ואפילו לקבל חתום כמה שיותר מידע לגבי תנאי העסקה עוד בטרם הטיסה
נסו לברר עם המעסיק ואפילו לקבל חתום כמה שיותר מידע לגבי תנאי העסקה עוד בטרם הטיסה


עבודה חוקית בחו"ל

כלל ראשון על מנת להיות זכאי בכלל לזכויות עובדים בעבודה בחו"ל: לעבוד כחוק! לא משנה אם תעבדו בעגלות, בהובלות או בשיפוצים - זרים השוהים זמנית במדינה זרה לצורכי עבודה ללא אישורים מתאימים, לא נתפסים טוב בעיני הרשויות המקומיות, גם אם הם נושאים תעודת זהות כחולה. יתרה מזאת, אם יבטיחו לכם הסכמים שבעל-פה והמעסיק כבר קיבל כמה המלצות אישיות מפי מכרים וחברים שלכם, עד שאין לכם חוזה עבודה חתום  בידכם, שום זכות לא חייבת להיאכף על-ידו. מה שניתן בעל-פה לרוב הוא הסכם השכר (במכירות השכר עובד על אחוזים) ומעבר לכך, גם יום עבודה אחד בשבוע.

זכויות עובד בחו"ל
במקרה של הודעה מראש על פיטורי עובד, בארה"ב וגם אירופה אין כל חוק המחייב זאת מצד המעסיק. באנגליה בלעדית ניתן למצוא שקיים חוק למי שעובד מעל לשנתיים במקום עבודה אחד - אז יש חובה להודיע על פיטורין, שבוע אחד על כל שנת העסקה! באופן פרטני, על שנת עבודה מלאה באוסטרליה, מגיע לעובד לקבל 20 ימים של חופשה ועל חלק מהעבודות ניתן לקבל שבוע או שבועיים נוספים. למרות שבאוסטרליה תנאי העבודה נוחים יחסית, לא ניתן לפדות את ימי החופשה בכסף. לרוב עובד מזדמן לא נהנה מימי חופשה בתשלום מהעבודה באוסטרליה, אבל עובד במשרה חלקית יכול לקבל תשלום שכזה בהתאם לאחוז משרתו.

תנאי עבודה בחו"ל
פיצויים קרוב לוודאי שלא תזכו לקבל במסגרת עבודה בחו"ל, אלא אם אתם חוזה העבודה שלכם הוא הסכם קיבוצי כלשהו, או  שהתמזל מזלכם ועבדתם בקנדה מעל לחמש שנים. מעבר לכך, צריך גם ליפול על מעסיק אדיב במיוחד. קיימות מספר מדינות שבהן ניתן לקבל חופשת לידה, ביניהן ארה"ב ויפן, שבדיה ואוסטרליה, אך דווקא בעניין הזה ישראל עומדת כמדינה הנותנת פריבילגיות מצוינות בנושא הזה.

רוצה לעשות כסף בארה"ב?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות בארה"ב יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות