עבודה בלונדון

עבודה בחו"ל שהסתבכה

הבטחות אפשר לשמוע עד מחר! בסופו של דבר כשאתם יורדים מהמטוס אתם הבוסים של עצמכם, אתם יודעים מה הכי טוב לכם, וגם אם הבטיחו לכם הרים וגבעות - לפעמים כדי לא להיתפס כעובדים לא חוקיים צריך הרבה מזל. האומנם כך הדבר? ישנם כמה צעדים שאתם יכולים לנקוט בהם אשר יכולים להקדים תרופה למכה.

צחוק צחוק, אבל לפעמים גם חלום המזומנים הגדולים יכול להתנפץ לאנשים בפנים! בסך הכל ישראלים נוסעים לעבוד בחו"ל כדי לממן חופשה בהודו או תאילנד, לפתוח עסק, או לעבוד בזמן חופשת הסמסטר כדי לצבור הון לתשלום שכר הלימודים. לא תמיד אפשר להימנע מלהסתבך עם רשויות חוק מקומיות, כאשר עובדים בקניונים למשל, במכירת מוצרי קוסמטיקה או צעצועים ללקוחות דרך מכירות פרונטליות. אז מה כן אפשר לעשות כדי להימנע ממעצר והרחקה לצמיתות לאחר עבודה במדינה זרה?

עבודה לא חוקית יכולה להפוך את חלום המזומנים לסיוט של ממש
עבודה לא חוקית בחו"ל יכולה להפוך את חלום המזומנים לסיוט של ממש

מדיניות לגבי עובדים זרים בחו"ל
לכל מדינה יש את החוקים שלה, לכן חשוב קודם כל להבין לאן אתם נוסעים ומה החוקים שחלים עליכם באותה אוטונומיה. אזרחות זרה כמו דרכון אירופאי או דרכון אמריקאי הם בהחלט מעלה חשובה בעבודה בארצות הברית ובמדינות האיחוד האירופי, ובניגוד להרבה דברים שמספרים לכם - ויזת תייר לא נותנת לכם זכות חוקית לעבוד במדינות אירופה או ארה"ב ללא דרכון מקומי! גם מקומות כמו אוסטרליה קרוב לוודאי יבקשו מכם דרכון אירופאי, ואליה מצטרפת גם קנדה. מעבר לדרכון מקומי, חלק מהמדינות ירצו לראות ויזת סטודנט כלשהי, על מנת לבדוק שאתם יכולים לתמוך בעצמכם מבחינה כספית (למשל בארה"ב זה נעשה ככה). מדינות אחרות יכולות יכולות לבקש אישור מהמעסיק שלכם שהוא מעוניין שתעבדו אצלו (נשמע כהליך ארוך, אבל עורכי דין של החברה אמורים לטפל בזה..).

אם נתפסתי בעבודה לא חוקית?
והיה ונתפסתם עובדים בחו"ל שלא כחוק, בדרך כלל אתם פשוט חוזרים לארץ בלי אפשרות לחזור לאותה מדינה. יש כאלו המקבלים חותמת שחורה שמאפשרת אי כניסה למדינה למשך כ-10 שנים. לא שמדובר על תקופת מאסר ארוכה כאילו הברחתם סמים לתאילנד (ואנחנו ממש לא ממליצים על הרעיון!!!), אבל יכול להיות שתשהו בתא מעצר עד לכשבוע ומשם כבר יחזירו אתכם עם אבטחה צמודה למטוס. לגבי עבודה באירופה, בסופו של דבר גם שם אפשר לקבל חותמת שחורה, שמשמעותה אי כניסה לאירופה בכלל, ככל הנראה.

אם אתם לא רוצים להסתכן, ישנן אופציות שלא מחייבות עבודה בחו"ל במכירות. תוכלו למצוא עבודה בחקלאות, כאופר (שמרטפות), באסדות קידוח (לבעלי עצבים חזקים!) או בניקוי שטיחים ושכפול מפתחות. חלק מהעבודות יכולות להביא לכם אישורים לפי התפקיד, אך מידת הסיכון היא פחותה יותר מבחינת הימצאות פקחים בסביבה, ככל הנראה.

רוצה לעשות כסף בארה"ב?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות בארה"ב יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות