עבודה בלונדון

לעבוד בחו"ל ללא דרכון אירופאי

גם אם אין לכם סבתא פולנית שתדאג להכניס אתכם למועדון לא קרה כלום ניתן להתקבל לעבוד בעגלות באירופה גם ללא אזרחות.

תחום אפור יותר או פחות, עבודה בחו"ל בכלל ובמדינות אירופה בפרט, ללא ויזת עבודה או ויזת סטודנט בלי דרכון אירופאי משמעו עבודה באופן לא חוקי!! אספנו כאן בשבילכם - חבר´ה אחרי צבא, כמה טיפים להשגת האישורים הללו לאחר מחקר מעמיק, כדי שיהיה לכם מושג אילו משאבים להשקיע ועם אילו מנגנונים ביורוקרטיים תצטרכו להתמודד.

בדקנו האם ניתן לקבל אישור עבודה עוד בטרם העליה למטוס?
בדקנו האם ניתן לקבל אישור עבודה עוד בטרם העליה למטוס?

גם ללא דרכון אירופאי, תוכלו לעבוד בחו"ל, ואנו לא מדברים כאן על עבודה שלא כחוק. היום הדבר ידוע בקרב ממשלות וגופים האחראים על הפיקוח שחברות זרות רבות עובדות באוטונומיה שלהן, ולכן החליטו להגביל אנשים רבים מלהיכנס ולהרוויח כסף במדינתן. עם זאת, מנגנוני הפיקוח הלכו צעד קדימה לקראת החברות והן מנפיקות זה עשרות ומאות אלפי אישורי עבודה מדי שנה.

לעבוד בחו"ל במכירות בעגלות ובציורי שמן
כשמדברים על עבודה באירופה לרוב מתכוונים לעבודה באנגליה, מהסיבה שזוהי ארץ דוברת אנגלית עם כלכלה יחסית חזקה ביבשת ואחת המדינות החזקות מבחינה כלכלית בעולם, נכון לזמן כתיבת שורות אלו (גם כיוון שהפאונד הוא מטבע חזק). במדינה הבריטית, תצטרכו כמו בשאר המדינות, לערוך מחקר של אילו חברות כדאי להיכנס אליהן מבחינת תנאים ותשלום הוצאות מראש, ולבדוק אם תוכלו לקבל אישור עבודה מהן.
מלבד אנגליה, לרוב עבודה במעגל ציורי השמן והעגלות (kiosks באנגלית) תוכלו למצוא עבודה בארה"ב, דרום אפריקה, קנדה ואוסטרליה.

הליכי הגשת בקשות לויזת עבודה בחו"ל
בנוגע למדינות כמו קנדה ואוסטרליה, הן מצידן מבקשות מהמעסיק, בתור התחלה, מכתב המלצה לגביכם מפאת העובדה שאתם תושבים זרים (נשמע קצת פלצני, אבל זהו החוק). במדינות אלו הביורוקרטיה שונה מאשר אנגליה והאכיפה אולי גם יותר גדולה.
אם קנדה היא המקום שבו אתם מעוניינים לעבוד, החברה יכולה להנפיק לכם אישור עבודה ללא דרכון אירופאי, ואתם מתפקידכם להמציא אישור לעבר נקי מפלילים ומילוי טפסים של סטטוס משפחתי, לצרף תמונה של פספורט ולהביא אישורים על מצב חשבון בנק תקין כדי להעיד שאין לכם בעיה לכלכל את עצמכם, ולבסוף לציין תאריך יציאה מהמדינה. כל זה נעשה מול המשרדים הרלוונטיים ותחנת משטרה קנדית. בסיום התהליך ואישורו - אתם יכולים לקבל ויזת עבודה זמנית כשרה למהדרין בקנדה.
כדי להיכנס ולעבוד באוסטרליה אתם קודם כל צריכים ויזת עבודה, בדומה לתהליך בקנדה ומכתה המלצה כמו שכבר ציינו, ועל הדרך יכולים ליהנות מחוויה קצת שונה של נופים ובעלי חיים ומנטליות לא ישראלית בעליל.

בדרום אפריקה מדובר על עבודה בקניונים מאובטחים לכן יש פחות חשש מהסביבה המקומית אך עדיין צריך להיזהר. מבחינת תהליך קבלת אישור העבודה יש כמה שלבים פשוטים: לוודא שהחברה שעמה אתם הולכים לעבוד קיימת כמעל חצי שנה, כך שברגע שתבקשו, עורך-דין מטעם החברה ינפיק עבורכם מכתב המלצה המעיד על רצון החברה להעסיקכם. ברגע שהתהליך בוצע, כל שניתן הוא לרכוש כרטיס טיסה ולבוא בהצהרה שנמל התעופה בנחיתה שבאתם במטרה לעבוד. יש לבדוק אם החברה מממנת את האישור מטעמם, ולרוב הוא תקף לשלושה חודשים עם אפשרות להארכה מספר פעמים.

מדינה אחרונה למאמר זה היא ארצות-הברית. אז שוב, כמו קנדה ואוסטרליה תצטרכו להשיג ויזת עבודה רק שהסיכוי להשיג זאת בארצות הברית לא יותר קל. בשגרירות ארה"ב בארץ ניתן להשיג ויזת תייר, כמו גם ויזת עבודה (אכן, צריך להצהיר על כך אם החלטתם לעשות זאת באופן חוקי). כמובן שתצטרכו להצהיר על משך השהייה במדינה, כמו גם מתן כתובת שבה תגורו במשך אותו זמן. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לקבל ויזת תייר לעשר שנים. לאנשים הפחות ברי-מזל יאשרו ויזה לכשנה, אם בכלל. יש המגיעים לארה"ב עם אשרת תייר ותו לא ומחליטים להתמסד בחתונה פיקטיבית (תהליך ארוך של מציאת פרטנר שיסכים לעניין, תשלום לאותם "בני-זוג" ולעבור ראיון אצל הרשויות כדי להוכיח שאתם לא מפברקים).

למחליטים לעבוד בחו"ל באופן לא חוקי, ללא אישורים מתאימים או דרכון אירופאי, זכרו!
אמנם הסיכויים להיתפס קלושים אבל אם יצא ונתפסתם, אתם יכולים להישלח חזרה לישראל ולהיות עם הנמנים ברשימה השחורה של אותה מדינה כך שאם תרצו לעבוד באותה מדינה בעתיד (ואתם לא יכולים לדעת איפה תהיו עוד 10 שנים), לא תוכלו אפילו להיכנס אליה גם אם תרצו וחבל. במקרים כאלו החברה לא תעזור לכם אז אל תסמכו על אף אחד שמבטיח הבטחות, כי מרב הסיכויים שהוא לא דובר אמת ב-100 אחוזים.

רוצה לעשות כסף באירופה?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות באירופה יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות