עבודה בלונדון

עבודה בחו"ל בחברה חוקית

יש דבר אחד שצריך להדליק בראשכם נורת אזהרה אדומה, האם העבודה שאתם הולכים לעסוק בה (ואנחנו מדברים על מכירות בעגלות או מכירת ציורי שמן לרוב) היא עבודה חוקית למהדרין?

בטח יצא לכם לשמוע על כמה אנשים שנתפסו לצערם על ידי פקחים בקניונים ונאלצו לוותר על חלום מזומני הדולרים הרבים. השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם בנושא פועלות בשתי מישורים: 1. האם החברה שאני הולך לעבוד בה חוקית? 2. איך אני כעובד יכול להיחשב חוקי? אז שתדעו שגם אם יבטיחו לכם שהעבודה חוקית וגם החברה, אתם עדיין צריכים לדאוג לתחת של עצמכם על מנת לא להיתפס על ידי רשויות החוק.

על החברות בחו"ל המציעות עבודה חוקית
לכל החברות שמפרסמות את עצמן באינטרנט יש מניע אחד: כסף! משמע, הם לא יסתכנו בעבודה בלי אישור עבודה מקומי מתאים מכיוון שהם יכולים לשלם על כך קנסות לא קטנים. אז קודם כל, אם חברה ממוקמת בקניון או במרכז קניות הם צריכים לשלם דמי שכירות והדבר אומר שהם עובדים באופן חוקי והם רשומים כחברה מן המניין. עד כאן על חברות בנישת העבודה בעגלות.

ניתן למצוא חברות חוקיות של ישראלים בחו"ל במגוון תחומים
ניתן למצוא חברות חוקיות של ישראלים בחו"ל במגוון תחומים

למעוניינים לעבוד בציורי שמן בחו"ל, חברות כאלו מבקשות מראש דרכון זר, או להוציא אישור שאתם באים למדינה כסטודנטים (זה אומר שאתם צריכים להירשם ללימודים). הסיבה שהן מבקשות אישור כאלו היא מהסיבה שעבודת המכירות בציורי השמן, להבדיל מעבודה במכירות בעגלות, משמעה לעבור מבית לבית ולהציע את המוצר שאתם מוכרים (זה אומר שהדרכון או האישור כסטודנטים הוא כסת"ח).

עובד חוקי בחו"ל
במידה ואתם מגיעים למדינה זרה עם הדרכון המקומי שלו, אתם מכוסים מבחינה חוקית לעבודה במקום. במידה ויש לכם אישור סטודנטים אתם צריכים לבדוק אם הדבר נותן לכם אישור עבודה זמנית במדינה, לפעמים יש הגבלות בנושא כמו איפה ניתן לעבוד ומספר השעות שניתן. בנוסף, יש מדינות שיבקשו אישורים כסטודנטים כמו בדיקות רפואיות ורישום פלילי מהמשטרה (כדי לבדוק עבר נקי). ישנן מדינות שגם תצטרכו להביא אישור על תשלום מראש ללימודים בכדי לעבוד. מדינות כמו ארה"ב עורכת הגרלות מדי שנה לאישור עבודה זמני, אם אתם רוצים לנסות את מזלכם בנושא. אם אתם באים רק עם ויזת שהייה (ויזת תייר) לארה"ב, לאוסטרליה, או לקנדה עליכם לפקוח שבע עיניים לפקחים וכיוצא בזה, כי ברגע שיבינו שאתם עובדים רק עם ויזת שהייה זה אומר שאתם עובדים באופן לא חוקי והחברה יכולה להתנער מאחריות בנוגע להעסקתכם במקרה הגרוע והויזה יכולה להישלל מכם לתקופה של 5-10 שנים לפחות. בכל מקרה, אם בחרתם להסתכן בעבודה ללא אישור חוקי - עליכם לתאם גרסאות כשאתם מגיעים לחו"ל עם המנהלים שלכם בכל הנוגע למה להגיד ולמי. במידה והחלטתם ללכת על בטוח להמציא אישורים כאלה ואחרים, חלקם ידרשו מכם כספים והרבה קור רוח עד שתקבלו אותם.

דבר אחרון, לאלו הרוצים לקבל אישור עבודה קבוע ולבסוף דרכון זר - ישנה אפשרות של למצוא אזרח או אזרחית מקומיים ולהציע להן נישואים פיקטביים תמורת כסף. אל תרימו גבה - הרבה בוחרים לעבור מסלול כזה. הדבר החשוב ביותר שאתם עושים דבר כזה הוא להכיר את בן/בת הזוג המיועדים מבחינת סיפור חיים כדי שהרשויות יבינו שהנישואין נעשו מטעמים כשרים!

רוצה לעשות כסף בארה"ב?

מלא ושלח את פרטיך בטופס הבא ונציגי החברות המובילות בארה"ב יחזרו אליך עם הצעות עבודה משתלמות